Video Technology, Broadcasting & Narrowcasting
Broadcasting
Bij broadcasting worden verschillende technieken en methoden gebruikt om content zoals audio, video, of andere gegevens over te brengen naar een breed publiek. De keuze van de techniek hangt af van het medium (zoals radio, televisie, of internet), de gewenste reikwijdte, de kwaliteitseisen, en technologische ontwikkelingen.
Wat is narrowcasting?
Narrowcasting, ook wel DIGITAL SIGNAGE genoemd, is een communicatievorm waarbij je doelgroep blootstelt aan een bepaalde boodschap op exact het juiste moment. Je plaatst digitale schermen op tactische plekken en toont hierop content die aansluit bij de klantreis die afgelegd wordt. Door op ieder scherm een andere boodschap te communiceren, beïnvloed je je publiek in verschillende fases van de klantreis.
Narrowcasting versus Broadcasting?
Heb je het onderscheid tussen beide mediavormen al ontdekt? Bovenstaande definities verklaren waarschijnlijk een heleboel. Voor de volledigheid zetten we de verschillen tussen narrowcasting en broadcasting echter graag uiteen:
- Kwantiteit versus kwaliteit.
Waar bij broadcasting de focus ligt op het bereiken van een zo groot mogelijk publiek, is dat bij narrowcasting juist niet de bedoeling. Hierbij stem je je communicatie af op een specifieke (kleinere) doelgroep. De communicatie is hier dus specifiek gericht en niet massaal. - Wel of niet locatiegebonden.
Digital Signage-schermen plaats je op specifieke plekken; bijvoorbeeld in winkels, kantoorpanden of wachtkamers. Men komt hiermee enkel in aanraking als hij/zij zich op zo’n specifieke locatie bevindt. Broadcasting is daarentegen niet-locatiegebonden. Met een televisie- of radioreclame kun je je publiek altijd en overal bereiken. - Snel inspelen op actualiteiten.
De content die je toont op narrowcasting-schermen is in een mum van tijd te wijzigen. Dit in tegenstelling tot bij broadcasts. Specifiek betekent dit: met narrowcasting haak je snel in op specifieke ontwikkelingen en actualiteiten, terwijl broadcasting draait om wat algemenere communicatieboodschappen. Waar wordt Broadcasting\Narrowcasting toegepast?Broadcasting\Narrowcasting heeft een breed scala aan toepassingen die verder reiken dan alleen entertainment en nieuws. Hier volgt een overzicht van de diverse gebieden waar broadcasting gebruikt wordt:
- Entertainment
- Nieuws en Informatie
- Educatie
- Politiek en Overheid
- Reclame en Marketing
- Sport
- Cultuur en Religie
- Noodsituaties en Openbare Veiligheid
- Interactieve Toepassingen
Video technology
Video is een krachtig hulpmiddel in zowel business-to-business (B2B) als business- to-customer (B2C) omgevingen. Het kan de operationele efficiëntie stroomlijnen, de klantervaring verbeteren en het productaanbod van een organisatie volledig transformeren. Videotechnologie en de stand van de industrie De OTT-video- industrie ondergaat een aanzienlijke transformatie. Technologische ontwikkelingen op het gebied van AI en machinaal leren veranderen de creatie, distributie en
consumptie van content. Deze transformatie wordt aangedreven door een convergentie van technologische innovaties, veranderend consumentengedrag en een strategische verschuiving in de focus van de industrie van groei ten koste van alles naar maar zich richten op de manier waarop technologie hun klanten beter van dienst kan zijn.
Video-producties & Video-faciliteiten
Laten we beginnen met goed nieuws. Je hoeft geen verstand te hebben van de achterliggende technology. Die zorg neemt Eventasy van uw over. Met een sterk team van kundige creatievelingen & techneuten zetten wij ons dagelijks in om samen met onze opdrachtgevers van elk videoproject een succes te maken. Of het nu gaat om bedrijfsvideo’s, merkvideo’s, social content, tv-commercials, videopodcasts, documentaires, videoclips of livestreams – bij Eventasy zijn we van alle video markten thuis. Onze veelzijdigheid stelt ons in staat om aan al jouw videobehoeften te voldoen, en we zijn trots op de diversiteit van de projecten die we aanpakken.